10 tips om fit te blijven tijdens een lange vliegreis


Lange vliegreizen en fit aankomen, dat is altijd een uitdaging. Daarom zijn nieuwe ideeen altijd welkom. Ik vind het heerlijk om lange verre reizen te maken,  alleen zo lang in het vliegtuig zitten: daar zie ik altijd wel een beetje tegenop. Dus ga ik altijd voor de goede voorbereiding, om ervoor te zorgen dat mijn reis zo aangenaam mogelijk was en ik zo fit mogelijk weer het vliegtuig uitkwam. Ik heb hier 10 tips op een rijtje gezet die voor mij werken en die jou ook kunnen helpen om ook zo fit mogelijk op de plaats van bestemming aan te komen.

  • Ga in ieder geval zo laat mogelijk aan boord. Terwijl de andere passagiers staan te dringen om zo snel mogelijk het vliegtuig in te gaan, kun je beter nog even wachten. Als je als een van de laatsten board, kan dat zomaar een half uur schelen, een half uur waarin je nog even kunt lopen. Zitten kun je nog lang genoeg.
  • In mijn tas heb ik een overlevingspakketje met wat gezonde snacks, want vaak is het eten in een vliegtuig niet echt lekker en erg zout. Ik neem bijvoorbeeld een lekker broodje mee, nootjes, wat fruit en niet te vergeten: pure chocolade! Het vliegtuigeten laat ik zoveel mogelijk staan.
  • Ik vul voor ik aan boord ga nog een flesje met water om goed gehydrateerd te blijven.
  • Probeer onderweg zo min mogelijk alcohol en koffie te drinken, aangezien je daardoor  sneller ontregeld en uitgedroogd raakt. Van wijn word krijg ik ook nog eens een zwaar hoofd.
  • Om me zo fris mogelijk te blijven voelen, draag ik zo min mogelijk make-up. Ik gebruik alleen een stevige dagcrème tegen uitdrogen, die ik ook af en toe bijsmeer, lipgloss of lippenbalsem en mascara. Ook zorg ik dat ik mijn handcreme niet vergeet.
  • Vergeet niet een tandenborstel en tandpasta in je tas te stoppen, zodat je tussendoor even je tanden kunt poetsen (zorg wel dat je met je eigen flesje water je tanden poetst. Het water in het vliegtuig is niet al te fris).
  • In mijn toilettas zit, naast de bovengenoemde spullen, ook een setje ondergoed. Na een lange vliegreis is het heerlijk om even schoon ondergoed aan te doen en zoveel plaats neemt dat niet in.
  • Ook zorg ik dat ik een pakje wetties bij me heb, aangezien het soms wel handig is om even wat schoon te kunnen maken.
  • Probeer een slaapschema aan te houden en zet een masker op als je niet wilt worden gestoord. Als je ’s nachts vliegt, is ieder uur dat je kunt slapen mooi meegenomen.
  • Vergeet niet om tussendoor ook af en toe in het gangpad wat te lopen, wat oefeningen te doen en te stretchen. Dit maakt dat je niet helemaal stijf aankomt.

Er zullen vast nog veel meer handige dingen zijn, die je reis zo aangenaam mogelijk kunnen maken, maar als je deze tips opvolgt, kom je een heel eind in de goede richting om weer fit het vliegtuig uit te komen. Mocht je nog meer tips hebben laat het me dan gerust weten, dan kan ik het lijstje aanvullen!

English:

Long air travel and staying fit, that is always a challenge. That is why new ideas are always welcome. I love to travel long distances, just to sit on the plane for so long: I always find that a little disappointing. So I always go for the proper preparation, to make sure that my trip was as pleasant as possible and that I leave the plane as fit as possible. I have put 10 tips on a list that work for me and can help you to arrive at the place of destination as fit as possible.

– Go on board as late as possible. While the other passengers are urging to get on the plane as quickly as possible, it is better to wait. If you are one of the last board, that can save half an hour, half an hour in which you can walk for a while. You can sit long enough.
– In my bag, I have a survival package with some healthy snacks because often the food on a plane is not really tasty and very salty. For example, I take a nice sandwich, nuts, some fruit and not to forget: dark chocolate! I leave the aircraft as much as possible.
– Before I board, I fill a bottle of water to stay well hydrated.
– Try to drink as little alcohol and coffee as possible along the way, as you will get disrupted and dehydrated faster. I also get a headache of wine.
– In order to keep feeling as fresh as possible, I wear as little make-up as possible. I only use a firm day cream to prevent my skin to dry out, lip gloss or lip balm and mascara. I also make sure that I do not forget my hand cream.
– Do not forget to put a toothbrush and toothpaste in your bag, so you can brush your teeth in between (make sure you brush your teeth with your own bottle of water.) The water in the plane is not too fresh.
– In my toiletry bag, besides the above stuff, there is also a set of underwear. After a long flight, it is wonderful to wear clean underwear and that place does not take that.
– I also make sure that I have a package of refresh wipes with me since it is sometimes useful to be able to clean something.
– Try to keep a sleep schedule and put on a mask if you do not want to be disturbed. If you fly at night, every hour that you can sleep is a nice bonus.
– Do not forget to occasionally walk in the aisle, do some exercises and stretch. This means that you do not arrive completely stiff.

There will probably be many more useful things that can make your trip as pleasant as possible, but if you follow these tips, you’ll be well in the right direction to get back on the plane fit. If you have more tips, please let me know, then I can complete the list!

4 thoughts on “10 tips om fit te blijven tijdens een lange vliegreis

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.