9 tips tegen Winterblues

 

Veel mensen hebben er last van tijdens de winter : winterblues. De dagen zijn kort en vaak ga je in het donker naar je werk en kom je in het donker weer terug. Daarbij zijn er weken dat je geen zonnetje ziet. Ik heb altijd wel wat last van winterblues, moet ik bekennen. Ik vind de winter altijd net te lang duren en de rest van de seizoenen te kort. Als de zomer op zijn einde loopt en de dagen korter worden, moet ik me echt psychisch voorbereiden op de winter.

In de loop van de tijd heb ik wat ideeën verzameld die goed voor mij werken en die jou misschien ook kunnen helpen. Hier onder vind je negen tips die echt werken:

  1. Bovenaan mijn lijst staat met stip: voldoende slapen. Ik slaap niet altijd even best en als ik een paar dagen niet goed geslapen heb, gaat mijn mood altijd achteruit. Ik let er dus zeker in dit jaargetijde op dat ik op tijd naar bed ga en 7 of 8 uur slaap krijg. Ook is het erg lekker om voor het slapen gaan een beker Golden Milk te drinken. 
  2. Ga veel naar buiten. Van buitenlucht knap je altijd op, ook al is er geen stukje blauw te ontdekken. Als je het strand in de buurt hebt, is een strandwandeling ontzettend goed. De wind en de zeelucht geven je direct een oppepper.
  3. Doe zeer regelmatig iets waar je van ontspant.  Ik vind het heerlijk om af en toe een saunabezoek te plannen.
  4. Eet licht en gezond en vermijd alcohol zoveel mogelijk.
  5. Heel belangrijk: plan leuke dingen, ga  liefst iedere maand een dagje of een nachtje weg. Ik vind het heerlijk om ergens naar toe te leven, al is het maar mezelf trakteren op een dagje uitwaaien aan het strand of een hotel te boeken in een stad en daardoor heen te slenteren.
  6. Zorg voor voldoende beweging. In de winter moet ik mezelf altijd dwingen naar de sportschool te gaan, maar als ik geweest ben, dan voelt voelen mijn lijf en mijn hoofd een stuk beter en kan ik er weer tegenaan.
  7. Streef zoveel mogelijk naar regelmaat.
  8. Seks: Het houdt je niet alleen lekker warm, maar een fijne vrijpartij is ook nog eens ontzettend goed voor je gemoedstoestand.
  9. Leer iets nieuws. Nieuwe dingen leren geeft een boost aan  je welbevinden, en als je iets nieuws hebt geleerd, geeft je dat een voldaan gevoel. 

Ik hoop dat deze tips je zullen helpen de winterblues buiten de deur te houden, en je lekker fit en happy gedurende de korte koude dagen te voelen. Mocht je nog meer tips hebben die je wilt delen, laat het me dan weten. Ik wil ze heel graag horen.

English:

Many people suffer from it during the winter: winter blues. The days are short and often you go to work in the dark and come home in the dark. In addition, there are weeks that you do not see the sun. I always have some problems with winter blues I have to confess. I always think winter is just too long and the rest of the seasons too short. When the summer is coming to an end and the days are getting shorter, I have to really prepare myself psychically for the winter.
In the course of time, I have collected some ideas that work well for me and that might also help you. Here are nine tips that really work:
  1. At the top of my list is the dot: sufficient sleep. I do not always sleep well and if I have not slept well for a couple of days, my mood always deteriorates. So I certainly pay attention in this season that I go to bed on time and get 7 or 8 hours of sleep. It is also very nice to drink a Golden Milk cup before bedtime.
  2. Go out a lot. You always get a good feeling from fresh air, even though there is no trace of blue to discover. If you have the beach nearby, a walk on the beach is very good. The wind and the sea air immediately give you a boost.
  3. Plan something regularly that relaxes you. I love to schedule a sauna visit now and then.
  4. Eat light and healthy and avoid alcohol as much as possible.
  5. Very important: plan nice things, preferably every month a day or a night away. I love to go out somewhere, even if it’s just treating myself to a day on the beach or book a hotel in a city and stroll through it.
  6. Ensure you get sufficient exercise. In the winter I have to force myself to go to the gym, but if I have been, then my body and my head feel a lot better.
  7. Strive for regularity as much as possible.
  8. Sex: It not only keeps you warm, but a nice feast is also very good for your state of mind.
  9. Learn something new. Learning new things gives you a boost to your well-being, and if you have learned something new, it will give you a satisfied feeling.
I hope that these tips will help you keep the winter blues out, and keep you fit and happy during the short cold winter days. If you have more tips that you want to share, please let me know. I would love to hear them. 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.